Marianna

Μαριάννα Αναγνωστοπούλου – Συνέντευξη

Η Μαριάννα Αναγνωστοπούλου με προθυμία μας παραχώρησε την φωτογραφία που κοσμεί το τεύχος αυτό. Με ειλικρίνεια περισσή, ύφος ανεπιτήδευτο και μία απόλυτη διάθεση εξωτερίκευσης μας εμπιστεύτηκε τις σκέψεις της απαντώντας στα ερωτήματά μας. Την ευχαριστούμε πολύ και είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί να μην έγινε σκηνοθέτης, αλλά βαδίζει τον δρόμο
ενός αληθινού φωτογράφου που επιζητεί την καθάρια οπτική μέσω του προσοφθάλμιου φακού της.

  1. Πώς ξεκίνησες και πώς ασχολήθηκες με την φωτογραφία;

Από τα 8 μου ήθελα να γίνω στκηνοθέτης. Μάζευα τα  παιδιά της τάξης ή της γειτονιάς και κάναμε “παραστασουλες”, αργότερα είχα μια κάμερα και κάναμε σκετσάκια στο βίντεο και έκανα μέχρι και μοντάζ, σε ηλικία τώρα 14-15 χρονών. Με “τραβούσε” και με γοήτευε πολύ το backstage, όποτε έβλεπα μια ταινία, έβλεπα πάντα και τα making off.

Κάπου στα 15 μου, πήγα να παρακολουθήσω ένα γύρισμα μιας ταινίας μικρού μήκους. Κουβέντιαζα με έναν απ’τους ηθοποιούς, ο οποίος με ρώτησε “ποιους σκηνοθέτες παρακολουθείς?” . Και του απαντάω εντελώς ψαρωμένη ότι εμένα μ’ αρέσουν οι Πειρατές της Καραιβικής, ο Χάρι Πότερ κ.λπ..

Και μου λέει “αν δε ξέρεις απο Μπέργκμαν και Κισλόφσκι δεν μπορείς να γίνεις σκηνοθέτης”. Σκάλωσα και λέω, αυτός μάλλον έχει δίκιο. Οπότε εγκατέλειψα την ιδέα. Αρκετό καιρό μετά ξεκίνησα να φωτογραφίζομαι ως μοντέλο, αλλά ακόμη κι εκεί αυτό που με ενθουσίαζε πιο πολύ ήταν πάλι το backstage. Η διαδικασία, το μακιγιάζ, το στήσιμο, τα φώτα, η επεξεργασία. Και παρακολουθούσα τη δουλειά τους για να μαθαίνω κι εγώ.

Συνειδητοποίησα πως και η φωτογραφία ήταν πάρα πολύ κοντά στη σκηνοθεσία. Σύντομα αγόρασα τη πρώτη μου dslr, μια nikon d60 και ξεκίνησα να το παλεύω με πολλααααααα τεστ στην αρχή και αργότερα και πιο επαγγελματικα.

  1. Τι είναι για σένα η φωτογραφία; Δώσε μας έναν ορισμό.

Η αποτύπωση σε εικόνα, μιας στιγμής.

  1. Θεωρείς ότι είναι δύσκολο να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με την φωτογράφιση;

Κοίτα, αν το κάνω εγώ, μπορεί να το κάνει ο καθένας. Υπάρχουν άπειρα tutorials στο ίντερνετ, απ’αυτά έμαθα κι εγώ ό,τι ξέρω καθώς και απο μερικούς φωτογράφους που είχαν τη καλοσύνη να μου δώσουν κάποιες συμβουλές. Δεν είναι  δύσκολο πλέον να μάθεις φωτογραφία και επεξεργασία. Το δύσκολο είναι να βρεις δουλειά πάνω σε αυτό.

  1. Πώς θα χαρακτήριζες το φωτογραφικό σου στυλ;

Ακόμη είναι πολύ επηρεασμένο απο άλλους φωτογράφους και δεν έχω βρει τη δική μου ταυτότητα αν και είναι μερικοί που μου έχουν πει πως αναγνωρίζουν μια φωτο μου, πριν δουν το όνομά μου. Επίσης το φωτογραφικό στυλ είναι κάτι που εξελίσσεται. Ας πούμε παλιότερα τις έλιωνα τις φωτο στο φωτοσοπ, τώρα κάνω πολύ φυσική επεξεργασία.

Ή ας πούμε κάποτε με ενοχλούσε και ο παραμικρός κόκος και δεν ανέβαζα ποτε iso, αλλά τώρα δε με χαλάει λίγος θόρυβος. Αυτό που έχω να πω σίγουρα για το στυλ μου , είναι ότι αγαπώ τα πορτραίτα, μ’αρέσει να κάνω τα μοντέλα μου να δείχνουν στις φωτο το καλύτερό τους εαυτό, μ’αρέσει το αισθησιακό αλλά όχι το πρόστυχο και μ’ αρέσει το φυσικό φως και τα χρώματα να δένουν αρμονικά μεταξύ τους.

  1. Πώς καταφέρνεις να κρατάς τον εαυτό σου δημιουργικό και να παράγεις φρέσκιες εικόνες;

Δεν είναι εύκολο. Με πετυχαίνεις σε μια φάση που η έμπνευσή μου και η δημιουργηκότητά μου , με έχουν λίγο εγκαταλείψει. Ελπίζω να μην είμαι για πάντα έτσι. Ειδικά εμείς στα ελεύθερα επαγγέλματα και δη  οι καλλιτέχνες,  περνάμε τέτοιες φάσεις.

  1. Όταν έχεις μια ιδέα για μια φωτογραφία πώς την υλοποιείς;

Με τη βοήθεια των συνεργατών μου. Παίρνω πάντα τις απόψεις τους, τους εμπιστεύομαι και με βοηθούν πάρα πολύ στο τελικό αποτέλεσμα που βλέπετε. Καθόμαστε, κουβεντιάζουμε όλοι μαζι ένα πρότζεκτ, βρσίκουμε το κατάλληλο μοντέλο, τα ρούχα , τη τοποθεσία. Είμαι γενικά άτομο που λειτουργεί καλύτερα μέσα σε ομάδα.

  1. Πώς αποκομίζεις αληθινές (φυσικές) εκφράσεις (πόζες) από τα μοντέλα σου;

Αυτό έχει να κάνει και με το μοντέλο. Κάποιες κοπέλες μου χαρίζουν απίστευτες εκφράσεις και πόζες, χωρίς να χρειστεί εγώ να πω πολλά. Κάποιες άλλες, που δεν έχουν εμπειρία είναι λογικό να δυσκολεύονται περισσότερο. Εκεί θα πεις καμια χαζομαρούλα να ελαφρύνεις το κλίμα, θα βάλεις μουσική ν’ανέβει το κέφι και θα βγάλουμε πολλές πολλές φωτο μέχρι να καταλήξουμε σε αυτό που θέλουμε.

  1. Πώς προετοιμάζεσαι για μια φωτογράφιση;

Αρχικά σε συνεννόηση με το μοντέλο και τους υπόλοιπους συνεργάτες , ψάχνουμε για ιδέες, είτε απ’ το μυαλό μας , είτε από εικόνες που έχουμε δει αλλού. Συνεννοούμαστε για το πόσοι θα είναι οι συντελεστές, ποιοι και αν θα κάνουν μακιγιάζ, μαλλιά και στάιλινγκ, τι είδους μαλλιά , μακιγιάζ κι στάιλινγκ και μετά αφού έχουμε οργανωθεί για το κόνσεπτ μας, μια μέρα πριν, φορτίζω μπαταρία, ελέγχω τα στικάκια, αν είναι στούντιο στήνω φώτα και αν  είναι on location πακετάρω τα πράγματα μου, που σημαίνει μηχανή, ριφλέκτορας, πράγματα που ίσως χρειαστεί το μοντέλο, όπως μια πετσέτα ή ακόμη και snacks και έτοιμοι 🙂

  1. Μπορείς να περιγράψεις την διαδικασία πίσω από μια φωτογραφία σου (σχεδιασμός, concept, τοποθεσία, λήψη και επεξεργασία);

Αφότου γίνουν όλα όσα περιέγραψα στη προηγούμενη ερώτηση, προχωράμε στη μέρα της φωτογράφησης. Αρχικά χρειάζονται 1-2 ώρες για μαλλιά και μακιγιάζ. Μετά ξεκινάμε με τη φωτογράφηση. Άλλη η διαδικασία σε στούντιο, άλλη έξω. Στο στούντιο έχεις απόλυτο έλεγχο του φωτισμού και έχεις ένα απλό background απο πίσω. Σε εξωτερική τοποθεσία, είναι περιορισμένες οι ώρες που ο ήλιος μας κάνει τη χάρη να κολακεύει ενω τις υπόλοιπες ώρες, πρέπει πάλι να δημιουργήσουμε τέτοιες συνθήκες έτσι ώστε ο ήλιος να μη κάνει “σκληρές σκιές” . Επίσης πρέπει να βρεις και τη κατάλληλη τοποθεσία που να ταιριάζει μα το κόνσεπτ, καθώς και πρέπει να συνθέσεις την εικόνα σου, χρησιμοποιόντας  το μοντέλο και ότι υπάρχει στο τριγύρω περιβάλλον, ώστε να δημιουργούν μια αρμονική, συμμετρική, εικόνα.

  1. Ποια φωτογράφιση δεν θα ξεχάσεις ποτέ;

Μου ειχαν πει να αναλάβω μια φωτογράφηση τύπου cosplay που θα γινόταν για ένα ημερολόγιο. Θέλανε τα μοντέλα να βγουν ως σεξι cosplay χαρακτήρες, σαν ηρωίδες κάποιου comic και το ήθελαν επίσης και πολύ dark. Ως κλασικοί έλληνες είπαν να το οργανώσουν τελευταία στιγμή. Δεν φτιάχνεις ημερολόγο για τη νέα χρονια αρχές Ιανουαρίου!

Anyway, βρίσκουμε μια τοποθεσία, ένα εγκαταλελειμένο κτίριο στη Πάρνηθα. Το δαγκώσαμε κανονικά, ειδικά τα μοντέλα που φορούσαν εσώρουχα τα λυπήθηκε η ψυχή μου!

Αυτό που δεν θα ξεχάσω όμως είναι το εξής σκηνικό. Θέλανε για μια λήψη το μοντέλο, ντυμένο σέξι δαίμονας, να βάζει φωτιά σε κάτι φτερά αγγέλου. Είχαν πάρει ένα μόνο σετ φτερά απ’ το jumbo και μια δάδα. Προσπαθούσαν να δουν πως θα ανάψουν τη φωτιά γιατί με το κρύο και την υγρασία δε γινότανε. Όσο προσπαθούσαν εγώ είχα παει δίπλα στο μοντέλο να της εξηγήσω πως πρέπει να ποζάρει. Και ακριβώς εκείνη τη στιγμή, τους έρχεται η ιδέα, να ρίξουν πετρέλαιο στα φτερά και να τα κάψουν.

Απ ‘την τεράστια φλόγα, εγω και το μοντέλο τρομάξαμε και κάναμε ένα βήμα πίσω. Εγώ όμως είχα τη τύχη να πέσω μέσα σε μια τεράστια τρύπα, με σίδερα να εξέχουν απ’δώ κι απ’ εκεί. Ως θαύμα δηλαδή δε τραυματίστηκα σοβαρά. Με βγάζουν απ’τη τρύπα και με το που βγαίνω μου λένε: “Τουλάχιστον τη λήψη την έχουμε?”

Are you kidding me?

  1. Τι είδους φωτογραφικές μηχανές και φακούς χρησιμοποιείς στις φωτογραφίσεις σου;

Φωτογραφικός εξοπλισμός

Μηχανή nikon d7000

φακοί:

-nikon AF 50mmf/1.8D

-nikon AF-S 16-85mmf/3.5-5.6 VR

-nikon AF-S 70-200mm/2.8 VR II

-sigma AF 105mm F2.8 EX DG OS HSM MACRO For Nikon

-flash sb 700

 

Εξοπλισμός στούντιο

-3 x 300W Strobe Light

-3 x Light Stand

-1 x Soft Box

-2 x 84cm(33″) Umbrella

-1 x Wireless Trigger

-2 paper backdrops, black and white

-2 reflectors

  1. Αν δεν ήσουν φωτογράφος τι άλλο θα μπορούσες ή θα ήθελες να είσαι;

Θα ήθελα πολύ να ήμουν σκηνοθέτης. Επίσης μια περίοδο ήθελα να γίνω δασκάλα παραδοσιακών χορών, χόρευα επί 12 χρόνια αλλά τελικά δεν έκατσε.

 

 

Search