Skip to content

Οι μαγαζάτορες … (του Νίκου Σίμου)

H ισχύς εν τη ενώσει έλεγαν οι αρχαίοι ημώνπρόγονοι και κάπως έτσι δημιουργούνται οργανισμοί, πολιτικοί σχηματισμοί, συλλογικότητες και παντός είδους συμμαχίες. Ποιο όμως είναι το συνεκτικό συστατικό; Τι είναι αυτό που δημιουργεί και συγκρατεί τις ενώσεις αυτές, και τι είναι αυτό που τις διαλύει εις τα εξ ων συνετέθη;

Εναρκτήριο λάκτισμα μια συμμαχίας, ένωσης, συνεργασίας είναι το κοινό συμφέρον, το κοινό ενδιαφέρον, ο κοινός στόχος των μελών, είτε αυτό ονομάζεται πολιτική ή δημοτική παράταξη, είτε ονομάζεται συνεργασία χωρών σε ευρωπαϊκό πλαίσιο, είτε ονομάζεται εταιρική κοινοπραξία, είτε ονομάζεται ένας απλός σύλλογος (αθλητικός, πολιτιστικός κ.λπ.).

Παρόλα αυτά όμως, όσο ρομαντικές ή ιδανικές και αν ακούγονται οι συνεργασίες αυτές, τις πλείστες φορές διαλύονται και μάλιστα με εντυπωσιακό θόρυβο.! Συνήθως η διάλυση οφείλεται σε απώλεια κοινού στόχου, κοινού ενδιαφέροντος ή και αποπροσανατολισμού της συλλογικότητας.

Όμως τελικώς, αν κοιτάξουμε σε βάθος και προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε κάποιο κοινό στοιχείο, κάποια κοινή συνισταμένη στην έναρξη της αλυσιδωτής αντίδρασης της διάλυσης, θα διακρίνει κανείς την ύπαρξη “αντζέντας”, είτε προσωπικής είτε μιας υποομάδας που επιχειρεί να σφετεριστεί τα οφέλη μιας sυνεργασίας για ίδιον όφελος.

Οι επονομαζόμενοι και ως “μαγαζάτορες”, προσπαθούν να στήσουν το δικό τους μαγαζάκι εκμεταλλευόμενοι τη συνήθως ανιδιοτελή (όχι πάντα) βοήθεια συνεργατών, στήνοντας προσωρινές συμμαχίες με όχι αρκετά ισχυρούς συμμάχους, ώστε να είναι εύκολη η απεξάρτηση απ’ αυτούς. Προωθούν την προσωπική τους ατζέντα, με διαφορετικά κάθε φορά κίνητρα και στόχους, όμως παραμένει πάντα προσωπική!!! Αδυνατούν φυσικά θα αντιληφθούν το κοινό συμφέρον, για το προσωπικό τους.

Και ενώ αυτό το φαινόμενο, εσφαλμένα, θεωρούσα ότι αποτελεί Ελληνική πρωτοτυπία, το παράδειγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταδεικνύει ότι οι “ενώσεις” τελικώς δεν διαφέρουν είτε βρίσκονται σε τοπικό είτε σε εθνικό ή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τελικώς, όπως είχα διαβάσει και παλαιότερα, δεν υπάρχουν μόνιμες φιλίες αλλά μόνιμα συμφέροντα!!! Και ο μαγαζάτορας κοιτάζει πάντα το συμφέρον του…

Το άρθρο φιλοξενήθηκε στο STIGMA

This Post Has 0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top